Ћирилица | Latinica

Osvrt: U susret izborima IV

rssBookmark and Share

Makedonija 20.03.2017. Miodrag Tasić

Malo po malo, dođosmo do spiska predsedničkih kandidata. Za izbore za predsednika Srbije 2.aprila 2017. godine.

Osvrt: U susret izborima IV

U vreme pisanja ovog teksta (13.3.2017) još uvek postoje nedoumice oko nekih eventualnih kandidata. Naime, nekim takmičarima pronađeni su izvesni nedostaci u priloženim materijalima; nešto oko overe spiskova, izostavljeni navodi "grupa građana" i slično.

Svejedno, i od ovih kojima je kandidatura potvrđena, vodiće se žestoka borba. Neki će glasati ZA, drugi isključivo PROTIV. Prema simpatijama, razume se. To nije tema ovog pisanija. O ukusima ne treba raspravljati!

Mene muče druge brige. Neodlučan sam kome da poverim svoj glas. Ne znam ko je od predsedničkih kandidata simpatizer Evrope, ko NATO pakta, ko se druži a ko gadi tajkuna, kome je Srbija na prvom mestu? Lako je za one koji su iskreni, pa priznaju; odreći će se Kosova na račun Arnauta. Ima i takvih! Šta ćemo s onima koji jedno govore a drugo misle. Ovamo glume patriote, demokrate u duši, nude sve što ti srce želi, a sutra, ako ih izaberu, biće sve suprotno. Mada, možda i neće. Jer predsednik Srbije i nema neka naročita ovlašćenja. Više je to moralni autoritet.

Prava vlast je u rukama predsednika vlade, u skupštini i kod ministara. I tu je baš problem. Dosadašnji premijer, skupština i vlada funkcionisali su besprekorno. Sve je išlo napredno. Otvarane su fabrike, auto-putevi, smanjivana nezaposlenost... Šta će biti s novim premijerom i vladom ako sadašnji premijer postane predsednik države?

Istina, njegovi protivkandidati zlobno tvrde da svi ti uspesi nisu onakvi kakvim ih vlast predstavlja. Po ovim kritičarima neke fabrike otvaraju se više puta. Auto-putevi i stari i novi izgledaju kao da ih je Kraljević Marko preorao. Puni su rupa i džombi. Smanjenju nezaposlenosti najviše su pogodovali iseljavanje stanovništva (mlađeg sveta) i povećana smrtnost. A standard je toliko porastao da smo trenutno četvrti otpozadi po siromaštvu. Gori od nas u Evropi su samo Makedonija, Albanija i Bosna i Hercegovina!

Ovakvi navodi  ne mogu se prihvatiti.

Dilemu izaziva i posećenost predizbornim skupovima. Na jednoj strani aktuelni premijer svoje promotivne aktivnosti, van radnog vremena, održava pred hiljadama oduševljenih pristalica. Sve to prati objektivna televizija. Vidi se koga narod obožava i voli. Nezadovoljni protivnici zlobno komentarišu izmišljotinama kako su to zapravo plaćeni navijači. Kao voze ih autobusima iz mesta u mesto. I plaćaju im dnevnice da bi prisustvovali mitinzima. Uz obavezan sendvič! Kao da bi neko išao iz Beograda u ,recimo, Suboticu zbog jednog sendviča i hiljadu dinara! Sve što neće!

Opet, na predizbornim skupovima ostalih kandidata uglavnom vidimo nekolicinu građana koji se pozdravljaju ili nešto pitaju tog predsedničkog pretendenta. Ako je skup u hali, onda kamera prikazuje samo prvi red. Pretpostavljam da je to zbog važnosti gostiju. Najviđeniji sede u prvim redovima. One pozadi ne treba mnogo ni zagledati. Tamo su oni koji treba tu da budu. Po principu Ozna sve dozna!

U svakom slučaju demokratija cveta. Mnogo kandidata, mnogo suprotstavljenih mišljenja, stavova, programa, ali niko nikoga ne mrzi, ne vređa, ne ponižava. Sve se dela na polzu naroda i države. Citiraću jednu slavnu misao s kojom sam saglasan: Stidim se koliko nam dobro ide. Najviše se postidim kada kročim negde van Srbije, a naročito kada se vratim. Verujem da se stide i oni koji su ovolikom napretku doprineli!

Miodrag Tasić
Miodrag Tasić

Aleksinačke vesti