Јужна Србија Инфо
Ћирилица | Latinica

6. МЕЂУНАРОДНА КОЛОНИЈА ФИЛМСКЕ КРИТИКЕ НИШ 2023

rssBookmark and Share

Ниш 17.11.2023. Јужна Србија Инфо

Међународна колонија филмске критике Ниш 2023 биће уприличена 17. и 18. новембра у просторијама Центра за стручно усавршавање (Париске комуне бб) и имаће десетак учесника из Србије.

Ове јесени наставља се реализација манифестације под називом Међународна колонија филмске критике у Нишу. Свесни да је филмска критика, иако има значајан утицај на васпитавање и сазревање филмског укуса код млађих филмофилских нараштаја, све запостављенија кинематографска делатност и поучени искуствима и импресијама досадашњих учесника, организујемо шесто издање ове колоније са надом да ћемо, у интересу наше професије и оних који ће нас једног дана наследити, бити још бољи, успешнији, ефикаснији и динамичнији него током претходних година.

Први дан (17. новембар) предвиђен је за долазак у Ниш учесника колоније и биће већим делом посвећен, у форми округлог стола с две сесије у току дана, нашем великом синеасти, ликовном критичару и писцу Ђорђу Кадијевићу, угледном режисеру и перјаници тзв. „црног филма“ у српској кинематографији, али и аутору који је остварио неке од најбољих српских и југословенских филмова свих времена. Напомињемо да смо као специјалног госта овогодишње колоније позвали и самог Кадијевића и да постоји огромна шанса да се он одазове том позиву. Радови презентовани на поменутом округлом столу биће накнадно штампани као посебна књига у издању Нишког културног центра.

Истога дана ће, почев од 18.00, бити организована презентација најновије књиге Божидара Зечевића Затамњени екран (у издању „Катене мунди”), да би од 19.00 уследило представљање пројекта „Филмоскопија – децентрализована критика” (с пригодном некомерцијалном и едукативном пројекцијом филма Терет Огњена Главонића). Следећег дана, од 11.00 до 16.00, на дневном реду је, као централни сегмент „Филмоскопије”, радионица филмске критике за средњошколце под руководством ментора Ивоне Ђурић и Ане Филиповић. Пројекат „Филмоскопија – децентрализована критика” организује Агенција за бављење уметничким стваралаштвом Р&Ф Суботица (уз подршку Владе Швајцарске и Филмског центра Србије) у оквиру пројекта Култура за демократију (чији је реализатор Хартефакт фонд).

Учесници колоније: Божидар Зечевић, Александар Ердељановић, мр Раденко Ранковић, Саша Радојевић, Игор Станојевић, др Марко Пишев, Драган Ковачевић, Горан Митић, Ивона Ђурић, Ана Филиповић, Бранислав Милтојевић, др Дејан Огњановић, Дејан Дабић и Срђан Савић.

Специјални гост, Ђорђр Кадијевић

ПРОГРАМ 6. МЕЂУНАРОДНЕ КОЛОНИЈЕ ФИЛМСКЕ КРИТИКE

Петак, 17. 11. 2023.