Južna Srbija Info
Ћирилица | Latinica

6. MEĐUNARODNA KOLONIJA FILMSKE KRITIKE NIŠ 2023

rssBookmark and Share

Niš 17.11.2023. Južna Srbija Info

Međunarodna kolonija filmske kritike Niš 2023 biće upriličena 17. i 18. novembra u prostorijama Centra za stručno usavršavanje (Pariske komune bb) i imaće desetak učesnika iz Srbije.

Ove jeseni nastavlja se realizacija manifestacije pod nazivom Međunarodna kolonija filmske kritike u Nišu. Svesni da je filmska kritika, iako ima značajan uticaj na vaspitavanje i sazrevanje filmskog ukusa kod mlađih filmofilskih naraštaja, sve zapostavljenija kinematografska delatnost i poučeni iskustvima i impresijama dosadašnjih učesnika, organizujemo šesto izdanje ove kolonije sa nadom da ćemo, u interesu naše profesije i onih koji će nas jednog dana naslediti, biti još bolji, uspešniji, efikasniji i dinamičniji nego tokom prethodnih godina.

Prvi dan (17. novembar) predviđen je za dolazak u Niš učesnika kolonije i biće većim delom posvećen, u formi okruglog stola s dve sesije u toku dana, našem velikom sineasti, likovnom kritičaru i piscu Đorđu Kadijeviću, uglednom režiseru i perjanici tzv. „crnog filma“ u srpskoj kinematografiji, ali i autoru koji je ostvario neke od najboljih srpskih i jugoslovenskih filmova svih vremena. Napominjemo da smo kao specijalnog gosta ovogodišnje kolonije pozvali i samog Kadijevića i da postoji ogromna šansa da se on odazove tom pozivu. Radovi prezentovani na pomenutom okruglom stolu biće naknadno štampani kao posebna knjiga u izdanju Niškog kulturnog centra.

Istoga dana će, počev od 18.00, biti organizovana prezentacija najnovije knjige Božidara Zečevića Zatamnjeni ekran (u izdanju „Katene mundi”), da bi od 19.00 usledilo predstavljanje projekta „Filmoskopija – decentralizovana kritika” (s prigodnom nekomercijalnom i edukativnom projekcijom filma Teret Ognjena Glavonića). Sledećeg dana, od 11.00 do 16.00, na dnevnom redu je, kao centralni segment „Filmoskopije”, radionica filmske kritike za srednjoškolce pod rukovodstvom mentora Ivone Đurić i Ane Filipović. Projekat „Filmoskopija – decentralizovana kritika” organizuje Agencija za bavljenje umetničkim stvaralaštvom R&F Subotica (uz podršku Vlade Švajcarske i Filmskog centra Srbije) u okviru projekta Kultura za demokratiju (čiji je realizator Hartefakt fond).

Učesnici kolonije: Božidar Zečević, Aleksandar Erdeljanović, mr Radenko Ranković, Saša Radojević, Igor Stanojević, dr Marko Pišev, Dragan Kovačević, Goran Mitić, Ivona Đurić, Ana Filipović, Branislav Miltojević, dr Dejan Ognjanović, Dejan Dabić i Srđan Savić.

Specijalni gost, Đorđr Kadijević

PROGRAM 6. MEĐUNARODNE KOLONIJE FILMSKE KRITIKE

Petak, 17. 11. 2023.