Ova hrana skraćuje život
Neke vrste hrane ugrožavaju vašu šansu da doživite duboku starost jer mogu da utiču na delove ćelija koje se nazivaju telomeri.

Ove "kapice" na krajevima vaših hromozoma su ključ: oni štite DNA od oštećenja - mnogi stručnjaci ih upređuju sa onim plastičnim kapicama na vrhovima vezica za cipele.
Kada se ćelije repliciraju, telomeri se svaki put skrate. Kako se telomeri skraćuju tako se povećava rizik od smrti, a kraći telomeri povezani su i s bolestima poput karcinoma kao i s kardiovaskularnim bolestima. Istraživači sa Univerziteta u Utahu potvrdili su da naš životni stil, prvenstveno hrana koju unosimo u organizam - mogu u značajnoj meri uticati na ubrzanje (ili usporavanje) ovog procesa skraćivanja telomera.
Naučnici su zaključili da ove četiri vrste hrane doprinose skraćivanju telomera:
Gazirana pića
Telomeri ne vole gazirano. Nedavna studija koja je proučavala 5.309 osoba i čiji su rezultati objavljeni u stručnom časopisu "American Journal of Public Health" otkrila je da konzumacija pola litre gaziranog pića dnevno skraćuje život za 4.6 godina. Za poređenje, i pušenje skraćuje život za tačno toliko godina i meseci. Ako popijete 2 decilitra gaziranog pića dnevno, i vaši telomeri će se manje oštetiti: tada ćete si skratiti život za "samo" 1.9 godina.
Obrađeno meso
Drugi veliki NE za telomere je obrađeno meso, npr. hot dog ili "čajne kobasice". Studija koja je provedena 2008. i koja je obuhvatila 840 osoba proučavala je na koji način različite vrste hrane utiču na daljinu telomera. Rezultati studije objavljeni su u stručnom časopisu "The American Journal of Clinical Nutrition": naučnici su ustanovili da su osobe koje su konzumirale samo jednu porciju obrađenog mesa nedeljno - imale kraće telomere.
Crveno meso
Veće količine unosa crvenog mesa dugo se vremena povezuju sa srčanim bolestima i karcinomom, i naravno i s uticajem na dužinu telomera. Za potrebe studije čiji su rezultati objavljeni u časopisu "Clinical Nutrition", pacovi su bili hranjeni s govedinom, odnosno piletinom - četiri nedelje. Grupa pacova koja je bila hranjena crvenim mesom imala je nakon ispitivanja zabeležene skraćene telomere u ćelijama debelog creva. Slične rezultate imali su i pacovi koji su bili hranjeni piletinom, ali kod njih su se telomeri skratili u manjoj meri.
Dobra vest je da unos namirnica koje sadrže skrob umanjuju negativan efekat unosa crvenog mesa. Dakle, obogatite svoju ishranu bananama i lešnicima.
Alkohol
Kao i crveno meso, i alkohol je već dugo vremena povezan s raznim hroničnim oboljenjima. Studija objavljena 2010. u "American Association for Cancer Research Annual Meeting" navodi da alkohol takođe skraćuje telomere. Osobe koje piju 4 alkoholna pića dnevno - ili više od toga - imale su dvostruko kraće telomere od onih koji povremeno piju alkohol.
#
hrana
zdravlje
život
ishrana
alkoholna pića
@
Tweet
[ Dodaj komentar ]
- Novosti
- Crna hronika
- Politika
- Društvo
- Ekonomija
- Poljoprivreda
- Turizam
- Kultura
- Zabava
- Saveti
- Sport
- Zdravlje
- Intervju
- Blog
- Obaveštenja
- Oglasi
- Nekretnine
- Turističke
Aktuelno

- Četiri saobraćajne nezgode
- Pavlović žestoko osudio pretnje Mićinu
- Na Preševu se čeka duže od sat vremena
- Naissus otklanja kvarove
- Jeftiniji lekovi za tri miliona građana
- Vremenska prognoza
- Novi GUP Niša pred Komisijom
- Lekari UKC Niš u Supovcu
- Ime Svetog Pantelejmona velika obaveza
- Sveti Pantelejmon
- Mitropolit Arsenije u Kalamariji
- Preševo opterećeno, Gradina prohodnija
- Danas je Sveta Petka Trnova
- Kako će Niš izgledati do 2040
- Školarcima u Nišu po 20.000 dinara
Najnoviji oglasi
- Folija,cuva privatnost ogledalo efektom
- Prodaje se gg zemljište na manje od deset minuta od centra Niša
- radnici za berbu maline Arilje
- Veze,brak,poznanstva
- Polovni delovi Sprinter, Vito, Viano, Krafter, LT
- Torte Novi Sad
- Potrebna Vam je dodatna zarada?
- Potrebni mesari za rad u Sloveniji i Hrvatskoj
- Pametni Sat-Sat za Decu sa lokacijom-SIM Sat-Smart Watch
- Otkup telefona Beograd
- Ne grade samo tereni, već budućnost niškog sporta – Železničar Jug i KK Niš najbolji dokaz
- Mile Ristović: Danas nema ničeg jadnijeg nego biti Ćaci.
- „Nisam mađioničar, ali želim da vas lepo iznenadim“ – Pavlović obišao tri niška sela
- Leskovac; Iz budžeta grada isplaćeno 10.986.645 dinara
- HITNO ZA TURISTE: Od 5 do 9 sati sutra obustava na prelazima ka Grčkoj – očekuju se velika zadržavanja
- Gradonačelnik Pavlović najavio izgradnju gasne elektrane: Niš dobija stabilnu energiju i jeftinije grejanje
- Napredak u pregovorima: Gasna elektrana kod Niša sve izvesnija
- Uspešnu zimsku sezonu ispratio sneg, počeo letnji red letenja -
- Gde je istina: Niš u ogledalu protesta - mladi, građani i VLAST pred ispitom poverenja
- Akademik Svetislav Božić: "Niš mi je otvorio put ka svetu“
- Dan primirja u Prvom svetskom ratu
- Gde je istina: Niš u ogledalu protesta - mladi, građani i VLAST pred ispitom poverenja
- Gradonačelnik Pavlović najavio izgradnju gasne elektrane: Niš dobija stabilnu energiju i jeftinije grejanje
- Akademik Svetislav Božić: "Niš mi je otvorio put ka svetu“
- Uspešnu zimsku sezonu ispratio sneg, počeo letnji red letenja -












